Facebook a anunțat că a modificat algoritmul în funcție de care sunt afișate informațiile în News Feed (fluxul de știri). În formularea lui Mark Zuckerberg, directorul executiv al companiei, până acum sistemul nu a fost „perfect”.
De acum încolo, News Feed va răspunde la semnalele venite de la utilizatori, potrivit lui Zuckerberg. Aceștia vor începe să vadă mai des în flux informațiile față de care au arătat interes. De exemplu, dacă mesajele publicate de un prieten sunt accesate de un utilizator cu regularitate, îi vor apărea acestuia din urmă mai multe mesaje publicate de acel prieten în News Feed. Totodată, algoritmul actualizat va ține cont și de numărul de Like-uri și comentarii strânse de un mesaj, pentru a vedea care sunt cele mai populare postări, care merită promovate.
Pentru cei care dețin paginii pe Facebook, schimbarea înseamnă că mesajele lor organice au șanse să fie văzute de mai mulți utilizatori, chiar dacă au fost publicate în urmă cu câteva ore. Acestea vor reapărea în partea de sus a fluxului dacă atrag noi Like-uri și comentarii.
Potrivit lui Zuckerberg, publicitarii nu trebuie să se teamă de această schimbare, deoarece nu a fost modificat modul în care reclamele apar în News Feed.
Facebook susține că a făcut aceste modificări pentru a-i scăpa pe utilizatorii care nu au timp să vadă toate mesajele recente de conținutul irelevant pentru ei. Dacă înainte de această modificare un utilizator vedea 53% din ce s-a publicat pe News Feed de la ultima sa verificare, acum va vedea 70%, susține compania.